Naše velká cesta aneb jak jsme se ze Zlaté krásy stali Beauty Manifestem

Milé zákaznice, milí zákazníci, 

je to tu! Moment, na který jsme – a jste – tak dlouho čekali. Dělá nám ohromnou radost, že se vám konečně můžeme představit jako Beauty Manifesto

(Spoiler Alert: Nebojte, pořád jsme tvořeni úžasným týmem dříve známým pod názvem Zlatá Krása.)

Než si povíme, co všechno naše nové, větší a rozmanitější já nabízí, trochu si zavzpomínáme. Pohodlně se usaďte, do ruky kafe nebo horký čaj, a začtěte se do příběhu naší velké cesty aneb jak se z malého e-shopu se samoopalováčky postupně stává hráč v beauty světě.  

 

První krůčky

Za zrozením Zlaté krásy – tehdy (ne)známé pod názvem Zlaté opálení SOSU – stála jedna jediná žena, girl boss v pravém slova smyslu a naše zakladatelka, Veronika Bambasová. K irské značce Dripping Gold a SOSU Cosmetics, ji před více než šesti lety přivedla odvěká láska k samoopalovacím produktům…

Já se snad už na základce natírala samoopalováky. Přirozeně jsem totiž úplně bledá, a to raději budu chodit jako mrkev (taky jsem tak tenkrát vypadala). Jakmile jsem ale objevila Dripping Gold, nastala revoluce. Žádná oranž, jen krásné, bronzové opálení. Byla jsem nadšená. Najednou jsem se cítila úžasně, a hlavně sebevědomě.

Spokojenosti a nové vizáže Veru si všimly její tehdejší kolegyně, kterým záhy začala zázračné přípravky objednávat také. Šlo o první impulz. Zárodek obchodní strategie, z níž se později vyklubal náš – i váš – milovaný e-shop. 

Chtěla jsem, aby si Dripping Gold samoopalovací kosmetiku mohli pohodlně koupit taky zákazníci v Česku a na Slovensku. I my si přece zasloužíme cítit se sexy, sebejistě a krásně. A že nás některé firmy nepovažují za atraktivní trh, mě nezajímá. Pořád dokola jsem všem ve svém okolí říkala, že sem ty produkty musím nějak dostat.

O poslední „pošťouchnutí“ se nakonec postaral její tatínek… 

Jednou se mě zeptal, proč to ještě nedělám. Proč si nezaložím vlastní byznys. V tu chvíli jsem si uvědomila, že mi nic a nikdo – snad krom mě samotné – v cestě nestojí. Tak jsem si sedla k počítači a vrhla se do toho po hlavě. Napsala jsem týmu SOSU, pod který Dripping Gold spadá, e-mail. Domluvili jsem se na obchodních podmínkách a v únoru 2020 jsem uskutečnila svou první objednávku skladových zásob.

Úvodní podoba našeho e-shopu byla oproti té současné drobátko „punkovější“, ale s o to větším úsměvem se k ní dnes (naštěstí pouze ve vzpomínkách) vracíme.                

                           

 

Tak se odstartovala naše zběsilá jízda, lemovaná usilovnou prací, a ještě usilovnějším sněním.

Hlavně se nevzdat! 

Jak známo, cesta k úspěchu je klikatá a ráda se vleče. Své o tom víme i my. 

Veru zpočátku jásala, když obdržela jednu objednávku týdně. Každý produkt vlastnoručně zabalila a odeslala vstříc zákazníkovi. Její skromný pražský byt tou dobou připomínal spíše skladiště, a půlnoční výlety na poštu se staly běžnou praxí. Výzev přitom stále přibývalo. Jak vyřešit veškerou potřebnou administrativu a nezbláznit se; jak smlouvat s dodavateli a neztratit hlavu; jak vypočítat firemní rozpočet na rok dopředu a neseknout se o nuly – to vše se teprve pětadvacetiletá CEO učila za pochodu. A o fuck-upy nebyla nouze

Veru v roce 2020, o půlnoci ověšená balíčky, běží na
sběrné místo PPL, aby zákazníci včas obdrželi své objednávky.

Třeba v únoru roku 2021 jsem nakoupila výrazně víc zboží, než jsem byla schopná prodat, a musela si najít brigádu. Nechtěla jsem zpátky do korporátu, protože jsem věděla, že bych na podnikání pak neměla tolik času, natož mentální energie, a tak jsem s vysokoškolským titulem šla pracovat do kavárny, přes den roznášela kafe a po nocích se snažila ta čísla nějak zvednout.“ 

Řada jiných by se vzdala, proč ona ne?

Asi proto, jak moc jsem věřila té značce a chtěla ji ostatním také dopřát, to mě hodně drželo nad vodou. Navíc to vždy byl můj sen, mít vlastní firmu, takže po každé pozitivní odezvě jsem si řekla, že to zvládnu. V praxi se řídím heslem: ‚Nikdy neporazíš člověka, který se nikdy nevzdá.‘ Já si prostě řekla, že to musím dát – pro nás všechny! Jasně, občas jsem měla slabší chvilky a pobrečela si, ale jdu dál.“

Brzy se objevily první pochvalné recenze, první stálí zákazníci, a pod pečujícími prsty Veroniky tak začala Zlatá krása růst. 

Malý e-shop s velkým srdcem 

Jakmile e-shop padl do oka veřejnosti a počet měsíčních objednávek překročil hranici tisíců, Veru si mohla dovolit rozšířit svůj jednočlenný tým o několik věrných zaměstnanců. Balíčky už dávno neexpeduje z vlastního obýváku, ale z firemního skladu; už nemusí být sama sobě grafikem, zákaznickým servisem a finančním stratégem zároveň; už jsme v tom spolu.

S vaší pomocí jsme za svou krátkou historii dokázali velké věci. V roce 2021 a 2022 jste naše samoopalovací produkty Dripping Gold v rámci Czech Cosmopolitan Beauty Awards označily za druhé nejlepší na místním trhu, a letos v roce 2023 jsme dokonce ukořistili místo první!

Také jsme navázali spolupráce s řadou zvučných influencerských jmen, jako @kamilasikl nebo @tatianazidekova. Neustále rozšiřujeme nabídku o nové produkty, ale především – dennodenně jsme v kontaktu s vámi. Ať už skrze sociální sítě, zákaznickou linku nebo tady na blogu, chceme vám být nablízku. Protože jste to vy, kteří nás ženou kupředu

Já si dodnes vážím každé objednávky. Člověk nesmí zapomenout, odkud vzešel a za co má být vděčný. Dávejte nám feedback, na všechno! To je jediná možnost, jak se můžeme posouvat dál. Vždy se snažíme naši zákaznickou komunitu vnímat, ptáme se jí a nasloucháme. Je jasné, že nevyhovíme všem, ale chceme, aby 99,9 % zákazníků bylo spokojených!“ vzkazuje Veru.

A proto, i když nyní máme trochu jiný, stylovější „ohoz“, stále zůstáváme vaším internetovým obchůdkem s velkým srdcem. Cítíme však, že pro vás můžeme udělat i mnohem více. Člověk, natož firma, by se nikdy neměl přestat vyvíjet, a my jsme připraveni stát se z housenky motýlem. Jinými slovy – rebranding, baby!

Operace Beauty Manifesto

Tím se dostáváme k nejnovější etapě naší cesty, k Beauty Manifestu

Koncept nového e-shopu vznikl na základech toho starého. Podobně jako Zlatá krása si Beauty Manifesto klade za cíl přivádět populární zahraniční beauty značky do Česka a Slovenska. Pokud jste znuděni omezenou nabídkou kosmetických a self-care produktů na místních e-shopech, jste na správném místě! Tým Manifesto se postará o to, abyste naše stránky opouštěli spokojení, obohaceni o nové informace a natěšení na chvíli, kdy k vám balíček dorazí! 

Slovy naší slečny zakladatelky, Veroniky Bambasové: „Uvědomila jsem si, kolik důležitých značek tu není jen proto, že jim náš trh nepřijde dost atraktivní. To mě ale nezajímá, i my bychom měli mít možnost si je dopřát! Mimo to mi vadí firmy, které nedbají na ekologii a za ekologicky zabalený balíček si například účtují peníze navíc – to se mi zdá úplně zcestné. Planetu máme jen jednu a tohle by mělo být samozřejmostí! V neposlední řadě chci zákazníkům u nás v Beauty Manifestu poskytnout osobnější přístup, a hlavně autenticitu – ukazovat skutečné tváře, sbírat upřímné recenze a ujišťovat se, že rozumí produktu, který si kupují.“

Paleta produktů, které na vás čekají, je široká a barevná, a pořád přinášíme další, na vlastní kůži testované! Na každém kroku vám bude při ruce náš zákaznický tým, připravený vyslechnout, poradit i vyřešit.

Všechno zboží, které prodáváme, jsem buď vyzkoušela já, naši zákazníci, přátelé, kolega, kolegyně anebo moje rodina… Zdaleka to není o tom, že mi dá někdo dobrou marži – kolikrát je to přesně naopak. Ale ten produkt je dobrý, tak ho sem prostě dotáhnu!“ (PS: Testery mezi zákazníky hledáme opravdu často, a proto se vyplatí sledovat náš e-mail či odebírat newsletter.)

Moc bychom si přáli, aby se Beauty Manifesto stalo místem, kde pokaždé objevíte něco nového, kam si přijdete pro radu i inspiraci, a kde se cítíte bezpečně, sami sebou, krásní a spokojení! 

Děkujeme za všechno, milí zákazníci. Beauty Manifesto vás vítá – jsme tu s vámi, pro vás i díky vám.